پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229017
مردم، به حق مي‌گويند ما را ببينيد و به حرفمان گوش کنيد/ ناآرامي سرمايه را فراري و به اشتغال لطمه مي‌زند
تاریخ انتشار : 1396/10/19 09:58:38
نمایش : 1739
رئيس جمهور گفت: همه جا برخي از خواسته‌ها و تجمع مردم سوء استفاده مي‌کنند اما مردم به حق مي‌گويند ما را ببينيد، به حرفمان گوش کنيد و به خواست ما عمل کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حسن روحاني امروز (دوشنبه 18 دي‌ماه) در ديدار وزير و معاونان وزارت امور اقتصادي و دارايي اظهار داشت: همه جا برخي از خواسته‌ها و تجمع مردم سوء استفاده مي‌کنند اما مردم به حق مي‌گويند ما را ببينيد، به حرفمان گوش کنيد و به خواست ما عمل کنيد.

وي با بيان اينکه مديران وزارت اقتصاد سختکوش و در مسير درست حرکت مي کنند اظهار داشت: از زحمات وزير سابق دکتر طيب نيا و همکاران ايشان تشکر مي‌کنم.

روحاني افزود: دکتر کرباسيان دانش و تجربه را توام با هم دارد.

وي با بيان اينکه نمي‌توان سبک زندگي خود را به نسل‌هاي آينده تحميل کرد تصريح کرد: همه جا، برخي از خواسته‌ها و تجمع مردم سوء استفاده مي کنند.

رئيس جمهور ادامه داد: ريشه مشکلات، فاصله ما مسوولان با نسل جوان است. ملت بزرگي داريم؛ معصوم نداريم و همه مسوولان قابل نقد هستند. نقد مفيد است؛ اگر با اميد، اراده و راه حل درست همراه باشد.

وي با بيان اينکه فرهنگ انتظار به معني اعتراض به بي عدالتي‌ها و اميد به گشايش امور است اظهار داشت:براي حل مشکلات به جاي نفي، افراد و وضع موجود بايد نقد شود.

روحاني ادامه داد: مردم مطالبات اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي دارند. اگر با جان بپذيريم مردم همه کاره کشورند، مسائل حل مي‌شود.

وي با بيان اينکه اگر با مردم گفت‌وگو کنيم و شفاف باشيم، مشکلات نيز حل مي‌شود تصريح کرد: مردم بايد بدانند که کشورهاي جهان براي سرمايه گذاري به ايران اعتماد دارند.

وي با تأکيد بر کوتاه شدن مسير مراودات اقتصادي مردم تصريح کرد: گام اول فرهنگ سازي است.

رئيس جمهور، مهمترين رکن اقتصاد را، بازتوزيع درست درآمدهايي مثل ماليات و زکات دانست و اظهار داشت:
در بودجه 97 تبصره هايي براي رفع فقر مطلق پيش بيني کرديم؛ مجلس و نمايندگان نبايد به هر دليلي عقب بنشينند.

روحاني با بيان اينکه کار مجلس تکميل، کمک و اصلاح است؛ نه تغيير ماهيت و اهداف بودجه تصريح کرد: مشکلاتي مثل اشتغال و فقر با شعر و شعار حل نمي‌شود.

وي تصريح کرد: همه بايد به اتاق شيشه‌اي بروند تا مردم بدانند و قضاوت کنند. افتخار دولت دفاع از حق مردم در دسترسي به اطلاعات است.

وي با تأکيد بر اينکه صدا و سيما بايد انعکاس ملّت باشد نه يک جناح تصريح کرد: از هر فناوري عده‌اي سوء استفاده مي‌کنند؛ نمي‌توان فناوري و بهره‌مندي مردم از آن را مسدود کرد.نبايد چون کتابي عليه من است، جلوي آن گرفته شود.

روحاني با بيان اينکه طي سالها اشتغال حدود صفر بود که به 700 هزار نفر رسيد اظهار داشت: درآمد ارزي سال 94 کمتر از نصف آخرين سال دولت قبلي بود.

وي ادامه داد: مردم بايد بخوبي از شرايط منطقه اي و جهاني اقتصاد و روند مثبت شاخص ها در ايران آگاه شوند.
بايد به مردم توضيح داد که دولت مسير اقتصاد را درست انتخاب کرده است.حتي اگر همه مشکلات حل شود، زندگي بهتر حق مردم است.

رئيس جمهور، هدف اصلي بودجه 97 را بهتر شدن زندگي مردم عنوان کرد و با اشاره به ناآرامي‌هاي اخير اظهار داشت: نا آرامي، سرمايه را فراري مي‌دهد و به روند اشتغال لطمه مي‌زند.

وي با بيان اينکه بانکها بايد به طور کامل به بازار سرمايه متصل شوند تصريح کرد: توسعه ساختمانها و بخش اداري، سرمايه بانکها را منجمد مي‌کند. بانکها سرمايه‌ها را براي کمک به اقتصاد آزاد کنند.

رئيس جمهور با بيان اينکه ماليات بايد فرهنگ عمومي شود، حتي اگر حداقلي باشد تصريح کرد: فرهنگ بيمه بايد توسعه يابد تا زندگي مردم از حوادث کمتر آسيب ببيند. بيمه‌گران به فکر سود زياد نباشند؛ بيمه بايد به نفع مردم رقابتي باشد.

روحاني با بيان اينکه انتخاب خدمات حق مردم است و هيچ فرد و نهادي نبايد در آن دخالت کند تصريح کرد: دين، انقلاب، تاريخ، کشور، فرهنگ و مردم خوبي داريم؛ وظيفه ماست نيازهاي مردم را پاسخ دهيم.

وي ادامه داد: بايد مردم مطلع شوند که از منابع عمومي چه کساني بودجه مي‌گيرند. با شفافيت نقدها بهتر شنيده مي‌شود و فسادها و مشکلات زودتر رفع مي‌شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html